Vad behöver du hjälp med?

Prenumeration

                 


Varje dag granskar och analyserar vi bolag, affärer och makthavare för att ge dig allt du behöver för att sköta dina affärer. Vi är alltid först ut med de senaste affärsnyheterna, börs- och bolagsresultaten för både svenska och internationella marknader och med våra analyser, rapporter och trendspaningar har du det bästa beslutsunderlaget för dina affärer - dygnet runt.

Här beställer du prenumeration.

Har du frågor eller vill du ha hjälp med din  beställning är du varmt välkommen att kontakta kundservice. 

Vi har öppet helgfria vardagar 8-16 och du når oss på nedan kontaktuppgifter:

08 - 573 651 00 

kundservice@di.se

                         

Önskar du byta prenumerationsform, betalperioder eller vill du göra andra ändringar i din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta kundservice. Vi har öppet helgfria vardagar 8-16 och du når oss på nedan kontaktuppgifter:

08 - 573 651 00 (välj knappval 2)

kundservice@di.se

                         

Önskar du säga upp din prenumeration ska detta ske senast sju (7) dagar innan den pågående avtalsperiodens slut. Prenumerationen avslutas som tidigast vid den pågående avtalsperiodens slut. Avtalsperioden framgår i din orderbekräftelse - läs gärna mer i våra prenumerationsvillkor .

Det enklaste är att kontakta oss via telefon för att avsluta din prenumeration. Vi reserverar oss för längre hanteringstid för uppsägningar som skickas in via brev eller mejl.

08 - 573 651 00 (välj knappval 2)

 Skicka in din uppsägning i inloggat läge via Mina Sidor.  

Dagens industri, Kundservice, 112 60 Stockholm. 

 

Tidningsutdelning

Du registrerar enkelt uppehåll i utdelningen själv på Mina Sidor. Kom ihåg att alla ändringar som rör utdelningen av din tidning måste registreras minst två helgfria dagar i förväg.

1. Logga in på Mina Sidor  

2. Scrolla ner till Mina prenumerationer

3. Klicka på Gör uppehåll i prenumerationen

4. Välj mellan vilka datum du önskar pausa utdelningen.

5. Klicka på Spara .


Tips!  Du behåller din digitala åtkomst även om du pausar utdelningen av papperstidningen.

Önskar du göra ändringar i eller ta bort ett uppehåll?

Det är givetvis inga problem - det gör du enkelt själv på Mina Sidor.

1. Klicka på Redigera eller Ta bort  på raden för det uppehåll du önskar ändra eller ta bort.

2. Registrera dina ändringar och klicka på Spara när du är klar.

Vårt mål är givetvis att du ska få Dagens industri regelbundet och vi beklagar om tidningen inte har kommit dig tillhanda. 

Genom att reklamera detta via Mina Sidor  ersätts du för utgåvan som uteblivit samtidigt som det omgående skickas en anmärkning till budet som blir extra uppmärksam vid nästkommande utdelningstillfälle.

Är det en tidningsfri dag? 

Under sommaren samt röda dagar justerar vi utgivningen av papperstidningen

Såhär går du tillväga för att anmäla utebliven tidning


1. Logga in på Mina Sidor  

2. Scrolla ner till Mina prenumerationer

3. Klicka på Anmäl utebliven tidning

4. Välj utgåva du önskar reklamera. 

5. Klicka på Spara .

Tips! Även om det såklart inte ersätter tidningen i pappersformat till morgonkaffet har du som prenumerant tillgång till alla utgåvor digitalt.

Nedan dagar under 2021 ges papperstidningen inte ut som vanligt. 

Passa på att ta del av  vår prisbelönta journalistik på di.se ,

ställa in dina bevakningar

och

spana in våra nyhetsbrev. 

1 januari
2 januari*
6 januari*
2 april*
3 april
1 maj*
13 maj*
25 juni*
26 juni
12 juli
19 juli
26 juli
2 augusti
9 augusti
16 augusti
6 november*
24 december
25 december
26 december
31 december

* = Tidningen ges ut digitalt på di.se/e-tidningen samt i appen  Di e-tidning. 

När du anmäler utebliven utgåva via Mina Sidor , eller vid kontakt med kundservice, ersätts du för utgåvan som uteblivit samtidigt som det omgående skickas en anmärkning till budet som blir extra uppmärksam vid nästkommande utdelningstillfälle.

Jag betalar med faktura

Om du betalar din prenumeration via faktura, e-faktura eller mejlfaktura förlänger vi din prenumeration motsvarande antalet dagar du anmält utebliven tidning. 

Jag betalar med autogiro

Om du betalar din prenumeration med autogiro drar vi av kostnaden för den uteblivna tidningen vid nästkommande autogirodragning" , "här finner du instruktioner" Länkar till kundo. Kan vi länka till rubriken "Läs pappersutgåva digitalt.


Tips! Du har som prenumerant alltid tillgång till  tidningen digitalt. 

När vi ställer om utdelningen till en annan adress tar distributören ut en administrativ avgift för ändringarna. Med anledning av detta tar vi ut en avgift på 50 kronor för ändring i leveransadress av tidningen. Du kan läsa mer om avgift för adressändring på baksidan av din faktura eller här .

Vårt mål är att tidningen skall vara utdelad till klockan 06.00 vardagar och 07.00 helger för prenumeranter i Stockholm och 07.00 vardagar och 08.00 helger övriga orter. Undantag kan förekomma på vissa orter där utdelningen kan ske senare.

Vi vill påminna dig om att du som prenumerant även har tillgång till tidningen i digitalt format redan kvällen innan.

Då och då uppstår problem med utrustning, koder eller lås. Det är dessvärre ofrånkomligt. För att ge våra prenumeranter så god service som möjligt försöker våra distributörer alltid få tag på fastighetsskötarna eller den som ansvarar för inpasseringen i fastigheten så snabbt som möjligt.

Ibland dröjer det dock varpå buden lämnar tidningen utanför porten. Ligger tidningen innanför porten är det med största sannolikhet en snäll, morgonpigg granne som har plockat in den, så att den inte blir stulen eller vid nederbörd blöt.

Då och då uppstår problem med utrustning, koder eller lås. Det är dessvärre ofrånkomligt. För att ge våra prenumeranter så god service som möjligt försöker våra distributörer alltid få tag på fastighetsskötarna eller den som ansvarar för inpasseringen i fastigheten så snabbt som möjligt.

Ibland dröjer det dock varpå buden lämnar tidningen utanför porten. Ligger tidningen innanför porten är det med största sannolikhet en snäll, morgonpigg granne som har plockat in den, så att den inte blir stulen eller vid nederbörd blöt.

När ny kod eller annan utrustning behövs för att komma in i fastigheten ska din fastighetsskötare meddela detta till distributören. I vissa fall kan detta ha missats och vi tar gärna emot den uppdaterade koden från dig helgfria vardagar 8-16 på 08-573 651 00 eller via chatt på Mina Sidor . Det går även alldeles utmärkt att mejla oss .

Om vi har utgåvan kvar kan vi i vissa fall skicka denna till dig i efterhand mot en avgift. Vänligen kontakta kundservice med nedan uppgifter, så undersöker vi om detta är möjligt.

  • Namn
  • Personnummer
  • Telefonnummer
  • Mejladress
  • Leveransadress
  • Fakturaadress

Mottager du din lördagstidning först på måndagen har du troligtvis din tidning levererad med postutdelning. Har du exempelvis en Box-adress registrerad eller helt saknar bud-utdelning i ditt område, så levereras tidningen med post, vilket gör att lördagstidningen delas ut med måndagens tidning.

Ett annat alternativ kan vara att din tidning endast levereras med bud måndag-fredag då det saknas bud-utdelning på lördagar i ditt område.

E-tidning & appar

Som prenumerant har du alltid tillgång till pappersutgåvan i digitalt format på di.se/e-tidningen och i vår app Di e-tidning.  Här har vi samlat de 20 senaste utgåvorna av tidningen - önskar du läsa äldre utgåvor hänvisar vi till vårt digitala arkiv.

Tidningen publiceras som e-tidning redan 21.00 kvällen innan.  

Såhär läser du e-tidningen i din dator

1. Logga in på di.se

2. Klicka på den vita rutan med ditt namn längst till höger i menyn & välj Dagens tidning  eller   klicka här  för att komma direkt till e-tidningen.

3. Klicka på den utgåva du önskar läsa.

Vi rekommenderar att du använder dig av Google Chrome när du läser dagens tidning på datorn. 

Tips!   Ladda ner utgåvorna för att läsa i offline-läge , så läser du Di även utan uppkoppling. En nedladdad utgåva sparas tills du raderar den. 

I appen Di e-tidning läser du papperstidningen i digitalt format. Här har vi samlat de 20 senaste utgåvorna som du kan välja att läsa antingen som tidning eller i artikelläge.

Tips!   Ladda ner utgåvorna för att läsa i offline-läge , så läser du Di även utan uppkoppling. En nedladdad utgåva sparas tills du raderar den.

Såhär laddar du ner våra appar:

  • Ladda ner Di från App Store
  • Ladda ner Di från Google Play

För att läsa de senaste affärsnyheterna från Di ett kontinuerligt nyhetsflöde hänvisar vi till Di-appen. Där kan kan även följa börsen, scrolla i ditt personliga nyhetsflöde och titta på våra sändningar på Di.TV.

Trevlig läsning önskar Di!


I Di-appen får du nyheter inom ekonomi och näringsliv som ett kontinuerligt nyhetsflöde med de senaste händelserna i topp. Du kan även följa börsen, scrolla i ditt personliga nyhetsflöde och titta på våra sändningar på Di.TV.

Självklart finner du även vår livebevakning Di Live i appen - så att du kan hålla dig uppdaterad med de viktigaste marknadsdrivande nyheterna just nu.

Tips!  Ställ in pushnotiser för dina bevakningar , så får du en notis när vi publicerar något inom ett ämne du är intresserad av. 

Såhär laddar du ner våra appar:

  • Ladda ner Di från App Store
  • Ladda ner Di från Google Play

För att läsa de senaste affärsnyheterna från Di som en digital version av papperstidningen hänvisar vi till vår app   Di e-tidning . Där kan du välja att läsa nyheterna antingen som tidningssidor eller i artikelläge.

Våra nyhetsbrev täcker Sveriges största branscher  och håller dig uppdaterad inom allt från börs till miljö, industri, bilar och teknik. Som prenumerant har du tillgång till en rad olika nyhetsbrev.

Såhär anmäler du dig till ett nyhetsbrev

1. Logga in på di.se

2. Klicka på den vita rutan med ditt namn längst till höger i menyn & välj Nyhetsbrev   eller   klicka här för att komma direkt till sidan med våra nyhetsbrev. 

3. Klicka på Anmäl dig  för de nyhetsbrev du önskar prenumerera på För att avanmäla dig för ett utskick klickar du på Anmäld,  så upphör utskicket av nyhetsbrevet till dig.



Skapa ett personligt nyhetsflöde genom att ställa in bevakningar av ämnen, branscher, bolag och personer som intresserar dig. Ditt personliga flöde finner du sedan i inloggat läge på di.se och i Di-appen som du hittar hos App Store & Google Play.

Du kan dessutom ställa in pushnotiser av dina bevakningar i appen - så får du en notis när vi publicerar någonting inom ett ämne du bevakar.

Såhär ställer du in bevakningar

1. Logga in på di.se

2. Klicka på den vita rutan med ditt namn längst till höger i menyn & välj Bevakningar  eller   klicka här  för att komma direkt till sidan med nyhetsbrev.

Bevakningar

3.  Välj vilka ämnen, bolag, personer, händelser du önskar bevaka. Klicka på Lägg till bevakning  och välj bland populära ämnen eller sök fritt i sökfältet.

Bevakningar

Håll dig uppdaterad  när vi publicerar något inom ett ämne, bransch, bolag eller person du bevakar. Precis som du skräddarsyr dina bevakningar kan du i Di-appen själv välja vad du önskar få pushnotiser om.

Såhär ställer du in pushnotiser i Di-appen:

  1. Öppna Di-appen
  2. Klicka på Inställningar  i appens nedre högra hörn
  3. Klicka på Pushinställningar
  4. Bocka för de av dina bevakningar du önskar få pusnotiser för.

Di-appen

1. Gå in under Inställningar

2. Längst ner på sidan visas versionen av appen. 


E-tidningsappen

1. Klicka på din profil i det övre högra hörnet

2. Längst ner på sidan visas versionen av appen. 

 

Som prenumerant på Di ingår alltid ett digitalt konto där du, förutom åtkomst till vår prisbelönta journalistik på di.se, även får tillgång pappersutgåvan i digitalt format. Du läser e-tidningen på di.se/e-tidningen  samt i vår app Di e-tidning.

Har du inte aktiverat ditt konto?  Här läser du mer om hur du   kommer igång.
Är du inte redan prenumerant? Här   läser du mer om våra olika paket och tecknar enkelt prenumeration.

  • Såhär läser du e-tidningen i din dator
  • Såhär läser du e-tidningen i appen

Trevlig läsning önskar Di!

Uppdaterad 2020-09-21

Sänds på di.se/ditv



Programbeskrivningar

Di Morgonkoll:  Full koll på nattens och morgonens nyheter. Så utvecklades marknaderna medan du sov och det här händer idag.

Börsmorgon:  Magasin med dagens viktigaste börshändelser. Följ börsöppningen live med inbjudna gäster och tidningens experter.

Quest Means Business: Affärsmagasin från DiTV:s partnerkanal CNN. Richard Quest sammanfattar börsdagen och fördjupar nyhetsflödet.

Di Lunchkoll: Senaste nytt inom börs, finans och politik med marknadsuppdatering halvvägs till öppningen i USA.

Ekonomistudion:  Ekonomi och politik och allt däremellan. Dagens stora händelser analyseras varvas med inslag på makroområdet.

Di Kvällskoll: Senaste nytt inom börs, finans och politik. Allt om handelsdagen i Stockholm och det viktigaste i USA-öppningen.

Måndag

07:00 07:07
Di Morgonkoll
08:45 09:30
Börsmorgon
10:30 11:15
Börsmorgon (repris)
12:00 12:15
Di Lunchkoll
14:30 15:00
Ekonomistudion
16:00 16:10
Di Kvällskoll


Tisdag

07:00 07:10
Di Morgonkoll
07:10 07:45
Ekonomistudion
07:45 08:45
Quest Means Business
08:45 09:30
Börsmorgon 
10:30 11:15
Börsmorgon (repris)
12:00 12:15
Di Lunchkoll
14:30 15:00
Ekonomistudion
16:00 16:10
Di Kvällskoll

Onsdag

07:00 07:10
Di Morgonkoll
07:10 07:45
Ekonomistudion (repris)
07:45 08:45
Quest Means Business
08:45 09:30
Börsmorgon
10:30 11:15
Börsmorgon (repris)
12:00 12:15
Di Lunchkoll
14:30 15:00
Ekonomistudion
16:00 16:10
Di Kvällskoll

Torsdag

07:00 07:10
Di Morgonkoll
07:10 07:45
Ekonomistudion (repris)
07:45 08:45
Quest Means Business
08:45 09:30
Börsmorgon
10:30 11:15
Börsmorgon (repris)
12:00 12:15
Di Lunchkoll
14:30 15:00
Ekonomistudion
16:00 16:10
Di Kvällskoll

Fredag

07:00 07:10
Di Morgonkoll
07:10 07:45
Ekonomistudion (repris)
09:30 10:30
Quest Means Business
08:45 09:30
Börsmorgon
10:30 11:15
Börsmorgon (repris)
12:00 12:15
Di Lunchkoll
14:30 15:00
Ekonomistudion
16:00 15:10
Di Kvällskoll


Faktura & betalning

Vi uppmuntrar alltid våra kunder till att välja ett elektroniskt betalsätt som både är bättre för plånboken och miljön. 

Med autogiro, e-faktura och pdf-faktura slipper du fakturaavgiften. 

  • Läs mer om hur tecknar autogiro.
  • Läs mer om hur du anmäler e-faktura. 

Vi erbjuder även fakturering via mejl  - du får då fakturan i PDF-format till förvald mejladress. Kontakta kundservice om du önskar byta till mejlfaktura, så ordnar vi med registrering!

I dagsläget erbjuder vi inte möjlighet att ändra till kortbetalning eller betalning via Klarna Checkout.

Med autogiro dras avgiften för prenumeration automatiskt från ens förvalda konto. Debiteringen görs den 28:e varje månad (eller nästkommande bankdag om 28:e infaller en röd dag) och vi gör 4 försök att dra beloppet från kontot. Misslyckas alla 4 försök gör vi ett nytt försök nästa månad. 

Man kan ha autogiro både som privatperson och företag och med autogiro tillkommer givetvis inga extra kostnader för faktureringen.

Du kan anmäla dig för autogiro på tre sätt:

  • Via e-formulär    (endast privatpersoner) 
  • Via blankett
  • Via din internetbank

Viktigt att tänka på vid registrering är att ange kundnumret för fakturamottagaren om denna skiljer sig från mottagaren. 

För att kunna debitera ett konto via autogiro måste vi få in ett giltigt medgivande på något av sätten ovan.

När vi har mottagit och registrerat din ansökan får du ett mejl som bekräftar att vi aktiverat ditt autogiro. Fakturor du mottagit för perioder fram tills dess måste betalas som vanligt, dessa kommer inte debiteras retroaktivt via autogiro. 

Skulle din ansökan av någon anledning inte gå igenom kontaktar vi dig via mejl för vidare hantering. 

Med e-faktura får du fakturan elektroniskt  direkt till din internetbank. Alla uppgifter, så som OCR-nummer, betalningsdatum och belopp är förifyllda, vilket minimerar risken för att felaktigt belopp eller OCR-nummer anges.

Betalningsdatum och belopp går dock att ändra om du önskar göra korrigeringar.

För att betala fakturan väljer du därefter vilket konto betalningen ska dras från och godkänner betalningen. En e-faktura måste alltid godkännas av betalaren innan betalningen genomförs, men man kan ställa in att betalningen ska godkännas automatiskt i internetbanken.

Du kan snabbt och enkelt teckna e-faktura via din internetbank – sök efter Di som avsändare och ange ditt kundnummer vid registrering.

Såhär anmäler du e-faktura hos några av storbankerna

SEB

1. Klicka på  Betala och överföra  menyraden - klicka därefter på anslut e-faktura.
2. Ange "Di" och sök - klicka sedan på Anmäl. 
3. Du blir nu vidareslussad till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn, kundnummer och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Nordea

1. Gå in på  Vardagsärenden i det övre vänstra hörnet och klicka på Betala och överföra så kommer valet för e-faktura upp.
2. Ange "Di" och sök - klicka sedan på Anmäl .
3. Du blir nu vidareslussad till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn, kundnummer och mejladress. Klicka därefter på Skicka .

Swedbank  

1. Klicka på  Betala och överföra  menyraden - klicka därefter på e-faktura. 
  Lägg till betalningsmottagare e-faktura där de väljer Lägg till
2. Ange "Di" och sök - klicka sedan på Anmäl.
3. Du blir nu vidareslussad till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn, kundnummer och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Handelsbanken  

1. Klicka på  Betala och överföra  menyraden - klicka därefter på Hantera mottagare och välj sedan Lägg till företag nere till höger.
2. Välj bokstaven  D  och scrolla tills du hittar Dagens industri. Till höger om bolagsnamnet klickar du på  Lägg till. 
3. Du blir nu vidareslussad till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn, kundnummer och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Länsförsäkringar

1. Klicka på  Betalningar  i menyn till vänster och välj därefter E-faktura. 
2. Du får nu upp en del alternativ till höger, scrolla längst ner och klicka på Lägg till företag.  Ange "Di" och sök - klicka sedan på  Teckna.  Du får då upp en informationsruta om att företaget behöver mer information - klicka då på Hämta. 
3. Du blir nu vidareslussad till själva anmälningssidan där du fyller i personnummer, namn, kundnummer och mejladress. Klicka därefter på Skicka.

Mina Sidor kan du snabbt och enkelt beställa ut ett kvitto på dina tidigare inbetalningar till oss. Du kan även kontakta kundservice och beställa ditt kvitto. Vi återkommer då inom kort med denna sammanställning till dig.

Organisationsnummer:  556221-8494
Momsregistreringsnummer (VAT-nummer):  SE 556221849401
Bank: 
Danske Bank
Bankgiro: 
575-8222
Bankgiro för autogiro: 
283-2137

Utlandsbetalning
IBAN:
SE59 1200 0000 0124 1013 4378
SWIFT CODE: DABASESX

Vid inbetalning från utlandet - ange alltid fakturanummer som referens vid inbetalning. 

Nedan ser du vilka betalsätt vi erbjuder.

  • Pappersfaktura
  • Autogiro
  • E-faktura
  • Kortbetalning
  • PDF-faktura
  • Kivra

För privatpersoner erbjuder vi även fakturering via Klarna för prenumerationer som tecknas direkt via hemsidan.

Vi uppmuntrar alltid våra kunder till att välja ett elektroniskt betalsätt som både är bättre för plånboken och miljön. 

Med autogiro, e-faktura och pdf-faktura slipper du fakturaavgiften. 

  • Läs mer om hur tecknar autogiro.
  • Läs mer om hur du anmäler e-faktura här. 

Vi erbjuder även fakturering via mejl  - du får då fakturan i PDF-format till förvald mejladress. Kontakta kundservice om du önskar byta till mejlfaktura, så ordnar vi med registrering!

Självklart kan du få din faktura via mejl - denna skickas då till önskad mejladress i PDF-format.  Kontakta kundservice om du önskar byta till mejlfaktura, så ordnar vi med registrering! 

Nedan ser du vilka betalsätt vi erbjuder företag.

Har du mottagit en påminnelsefaktura trots att fakturan redan är betald är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice med ett betalningsunderlag från banken.

Du kan skicka in ditt betalningsunderlag helgfria vardagar 8-17 via chatt alternativt mejla oss på kundservice@di.se .

När en återbetalning registreras kan det dröja upp till 14 arbetsdagar innan du har pengarna åter på kontot. Har det gått längre tid än så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice, så ska vi undersöka saken vidare.

Du når oss helgfria vardagar 8-17 på 08-573 651 00 och via chatt på di.se/kund . Det går även alldeles utmärkt att mejla oss på kundservice@di.se .

Med autogiro dras avgiften för prenumeration automatiskt från ens förvalda konto. Debiteringen görs den 28:e varje månad (eller nästkommande bankdag om 28:e infaller en röd dag) och vi gör 4 försök att dra beloppet från kontot. Misslyckas alla 4 försök gör vi ett nytt försök nästa månad. 

Läs mer om betalning via autogiro här.

From 1 april 2019 har verksamheter inom offentlig sektor rätt att möjlighet till fakturering genom EDI, elektronisk faktura.

Vi har möjlighet att skicka EDI-fakturor i formaten PEPPOL BIS Billing 3 samt Svefaktura. För att motta EDI-faktura, vänligen kontakta kundservice med nedan uppgifter:
• Kundnummer:
• Organisationsnummer:
• GLN (ej obligatoriskt fält):
• VAN-operatör:

Du kan anmäla dig för betalning via autogiro  direkt i din internetbank. Anmälan signeras då via e-legitimation och medgivandet skickas därefter iväg elektroniskt.  

Både privatpersoner och företag kan anmäla sig för betalning via autogiro direkt i sin internetbank - dock kan registreringsprocessen skilja sig beroende på om det är ett person- eller företagskonto som ska debiteras.

De flesta banker har väldigt bra guider själva på hur man anmäler sig för autogiro. Har du funderingar gällande hur registreringen går till hänvisar vi till din bank. 


När du anmäler autogiro via din internetbank  måste du ange kundnummer till fakturamottagaren - du finner kundnummer på din faktura. Har du inte tillgång till ditt betalar- eller kundnummer   är du varmt välkommen att kontakta kundservice , så hjälper vi dig vidare.


Via vår autogiroblankett kan du skicka in ditt medgivande för autogiro brevledes.

Tänk på att fylla in blanketten tydligt och att alla uppgifter finns med - annars kommer autogirot inte godkännas. Kundnummer ska gå till fakturamottagaren - du finner kundnummer på din faktura. Har du inte tillgång till ditt betalar- eller kundnummer   är du varmt välkommen att kontakta kundservice , så hjälper vi dig vidare.

När du fyllt i blanketten klipper du ut medgivandet och postar in det.  Adressen finns tryckt på blanketten, men önskar du skicka in medgivandet i kuvert kan du skicka brevet enligt nedan:

Dagens industri
Svarspost/frisvar
112 60 Stockholm

Porto betalas av mottagaren så du behöver inte frankera kuvertet

OBS! Medgivanden via blankett måste vi få in i original brevledes för att de ska vara giltiga. En inscannad kopia är inte ett giltigt medgivande. 


Via vårt e-formulär kan privatpersoner skicka in medgivande för debitering via autogiro.

Tänk på att allt måste fyllas i så som det anges i formuläret. Betalar-/kundnummer ska gå till fakturamottagaren - mer information om finner du på din faktura. Har du inte tillgång till ditt betalar- eller kundnummer   är du varmt välkommen att kontakta kundservice , så hjälper vi dig vidare.
Har du Swedbank?  Fyll endast i de 4 första siffrorna av clearingnumret. 

1. Fyll i formuläret, ta del av och godkänn våra villkor och klicka på signera.  

2. Du får då upp en ruta för att välja hur du önskar signera medgivandet. Välj BankID eller Mobilt BankID och följ därefter instruktionerna för signering. 


Adressändring

Du registrerar enkelt din adressändring själv på Mina Sidor. Kom ihåg att alla ändringar som rör utdelningen av din tidning måste registreras minst två helgfria dagar i förväg.

1. Logga in på Mina Sidor  

2. Scrolla ner till Mina prenumerationer

3. Klicka på Gör permanent adressändring  eller Gör tillfällig adressändring. 

4. Fyll i gatuadress, gatunummer, postnummer och ort. Komplettera gärna med eventuell c/o, lägenhetsnummer och/eller uppgång, så hittar distributören dig enklare på adressen.

5.  Välj  vilket datum du önskar att ändringen träder i kraft.

6. Klicka på Spara .

Önskar du göra ändringar i en befintlig adressändring?

Det är givetvis inga problem - du registrerar enkelt dina ändringar på  Mina Sidor. 

1. Klicka på Redigera på raden för den adressändringen du önskar ändra. 

2. Registrera dina ändringar och klicka på Spara när du är klar.

Tips!  I alla prenumerationer av Di ingår ett konto, med vilket du kan läsa Di i dina digitala enheter.

Du registrerar enkelt din adressändring själv på Mina Sidor. Kom ihåg att alla ändringar som rör utdelningen av din tidning måste registreras minst två helgfria dagar i förväg.

1. Logga in på Mina Sidor  

2. Scrolla ner till Mina prenumerationer

3. Klicka på Gör tillfällig adressändring. 

4. Fyll i gatuadress, gatunummer, postnummer och ort. Komplettera gärna med eventuell c/o, lägenhetsnummer och/eller uppgång, så hittar distributören dig enklare på adressen.

5.   Välj vilken period  du önskar skicka tidningen temporärt till en annan adress. 

6. Klicka på Spara .

Önskar du göra ändringar i en befintlig adressändring?

Det är givetvis inga problem - du registrerar enkelt dina ändringar på  Mina Sidor. 

1. Klicka på Redigera på raden för den adressändringen du önskar ändra. 

2. Registrera dina ändringar och klicka på Spara när du är klar.

Tips!  I alla prenumerationer av Di ingår ett konto, med vilket du kan läsa Di i dina digitala enheter.

Är både din ordinarie adress och helgadress i Stockholm, Norrtälje eller Södertälje har du möjlighet att få din tidning utdelad måndag-torsdag på din ordinarie adress och fredag-lördag till din helgadress.

För att ordna med delad adress är du varmt välkommen att kontakta oss helgfria vardagar 8-16 på 08-573 651 00 eller via chatt på Mina Sidor . Det går även alldeles utmärkt att mejla oss .

Du registrerar enkelt ändringar i ditt uppehåll eller din eftersändning via   Mina Sidor

1. Klicka på Redigera på raden för det uppehåll, eftersändning eller adressändring du önskar ändra. 

2. Registrera dina ändringar och klicka på Spara när du är klar.

Observera att för att göra ändringar i start- eller stoppdatum för uppehåll, eftersändning eller adressändring krävs det att datum för ändringen ligger minst två helgfria vardagar framåt i tiden.

GDPR

För att beställa ett utdrag över vilka personuppgifter Dagens industri har lagrade på dig - vänligen följ nedan steg.

1. Verifiera dig genom att logga in på GDPR-portalen

2. Klicka på Begär registerutdrag

3. Registerutdraget levereras till dig inom 30 dagar från din beställning.

När registerutdraget skapats och laddats upp på portalen finns det tillgängligt för dig att ladda ner i 14 dagar, därefter raderas filen. Det du kan förvänta sig se i utdraget är uppgifter om t.ex. din prenumeration, ditt kundengagemang hos oss och de kontaktuppgifter vi har till dig.

Här   har vi samlat information om Bonnierkoncernens koncerngemensamma behandling av kunddata.

Utifrån din tidigare läsning kan du placeras i segment vilka kan användas för marknadsföring. Ett exempel på ett sådant segment skulle kunna vara "personer med sportintresse i Stockholm". Våra annonsörer kan välja att köpa annonser som riktar sig mot ett sådant segment. De får dock aldrig någon information som kan knytas direkt till dig som person, utan annonsörer får endast ta del av ett pseudonymiserat ID och en kod för det annonssegment som de valt att annonsera mot.

Läshistorik sparas för att vi ska kunna göra anpassade rekommendationer till dig. Om du exempelvis läser många sportartiklar kommer du att få rekommendationer på fler sportartiklar som vi tror att du är intresserad av. Denna information är alltid pseudonymiserad, det vill säga den kan inte kopplas till en specifik individ utan kompletterande information, samt används aggregerat.

Om du inte är inloggad kan din läshistorik inte kopplas till dig som person.

Vilken persondata vi sparar om dig beror på vilket engagemang du har hos oss.
 
Pappersprenumeration

För våra pappersprenumeranter sparar vi de uppgifter som krävs för att vi ska kunna leverera tidningen till dig samt för betalning och fakturering.
Om du använder den digitala tillgången som ingår i din pappersprenumeration och är en inloggad användare på våra digitala tjänster samlas data som används för att förbättra och personalisera din digitala upplevelse och för att analysera hur tjänsten används. Vi använder även data för att rikta relevant marknadsföring till dig.

Digital prenumeration/Digital inloggning

För inloggade användare på våra digitala tjänster samlas data som används för att förbättra och personalisera din digitala upplevelse och för att analysera hur tjänsten används. Vi använder även data för att rikta relevant marknadsföring till dig. Vi behandlar också de uppgifter som krävs för betalning och fakturering av den digitala tjänsten.

Icke-inloggad digital besökare

För icke-inloggade besökare på våra sajter samlar vi inga personuppgifter – vi samlar alltså ingen information som direkt kan kopplas till en fysisk person. Anonymiserade data samlas dock in och innehåller till exempel information om vilka artiklar som läses och vilka typer av enheter som nyheter konsumeras på. Dessa uppgifter kan vi dock inte koppla till dig som person.

Du kan kontakta oss och be om att vi inte ska kontakta dig i marknadsföringsärenden – kontakta kundservice  så hjälper vi dig.

På våra olika sajter inom Bonnier News används olika typer av kakor.

Icke-inloggade besökare  

För icke-inloggade besökare på våra sajter samlar vi inga personuppgifter – vi samlar alltså ingen information som direkt kan kopplas till en fysisk person. Anonymiserade data samlas dock in och innehåller till exempel information om vilka artiklar som läses och vilka typer av enheter som nyheter konsumeras på.

Inloggade besökare  

För inloggade användare samlas data som kan kopplas direkt till fysisk person och som därmed utgör personuppgifter, dessa personuppgifter lämnar vi inte vidare till tredje part. De personuppgifter som vi har om dig kan du begära ut via ett registerutdrag.

Tredjepartskakor   

Angående tredjepartstjänster, till exempel annonsnätverk, så har inte Bonnier News tillgång till den data som samlas in via tredjepartstjänster och kan därför inte heller lämna ut sådan information. Vi har en strikt policy som reglerar hur annonsörer får placera och hantera kakor på våra sidor.

Du har rätt att begära att vi raderar de personuppgifter Dagens industri behandlar om dig. Det finns dock några undantag:

  • Om du är kund/prenumerant hos oss så behöver du först avsluta ditt engagemang hos oss.
  • Vissa uppgifter får vi enligt rådande lagstiftning inte radera, till exempel uppgifter som vi måste behålla enligt bokföringslagen. 4

Observera att om du vid ett senare tillfälle väljer att bli kund hos oss igen så kommer vi från och med det tillfället återigen behandla dina personuppgifter.

För att begära radering hos Dagens industri loggar du in på   GDPR-portalen  och väljer Glöm bort mig.

Här   har vi samlat information om Bonnierkoncernens koncerngemensamma behandling av kunddata.


...och/eller säljer till tredje part i syfte att rikta marknadsföring? 

Läsare kan placeras i segment som används för att rikta marknadsföring. När det gäller användare som loggat in inom Bonnierkoncernen kan marknadsföringssegment delas inom Bonnierkoncernen för att rikta marknadsföring.
Vi kan också sälja annonsering till tredje part som riktar sig till utvalda annonssegment. När detta sker får tredje part ett pseudonymiserat ID och kod för utvalda annonssegment. Vi skickar med andra ord inga personuppgifter till tredje part som de kan använda för att identifiera dig som person. Tredje part tillåts inte att lagra varken pseudonymiserat ID eller koder för annonssegment, utan får endast behandla denna information för att leverera annonsen.

Annonsering på vår sida kan ske på två olika sätt, antingen genom direkt annonsering eller via programmatisk annonsering.

Direkt annonsering

Vid direkt annonsering köper annonsörer annonsplats direkt av oss och vi placerar annonserna direkt på våra sidor. Våra annonsörer köper vanligtvis ett antal annonsvisningar riktade mot ett eller flera annonssegment.

Programmatisk annonsering 

Programmatisk annonsering är annonsering som sker i realtid. När du laddar vår sida sker en realtids-budgivning bland våra tillåtna annonsörer där det vinnande budets annonser visas. Vid budgivningen får annonsörer tillgång till ett pseudonymiserat ID och en kod för det annonssegment som du tillhör.
Den vinnande annonsören får visa sin annons för dig på vår sida. Annonsörer får möjlighet att säkerställa så att annonsen visas lagom ofta (frekvens) och även förhindra att de får betala för annonsvisningar som genererats av icke-mänskliga besökare (olika typer av botar eller försök till annonsbedrägeri).

Bonnier News är ett affärsområde inom Bonnier där bland annat Di, DN, HD, Sydsvenskan och Expressen ingår. Att dessa bolag ingår i ett affärsområde innebär att det finns ett administrativt samarbete, dock är tidningarna åtskilda redaktionellt. Din rätt till registerutdrag gäller mot den som är personuppgiftsansvarig för den tjänst du använder. Affärsområdet Bonnier News är inte personuppgiftsansvarig och tar därför inte emot förfrågningar om registerutdrag. Om du vill ha ut uppgifter från andra bolag inom Bonnier News behöver du rikta förfrågan direkt till dem, se kontaktinformation här .

Pseudonymiserat : Data som inte kan kopplas till en specifik individ utan att man använder kompletterande information.

Anonymiserat : Data som med rimliga medel inte kan kopplas till dig som person. Denna data klassificeras enligt dataskyddslagen (GDPR) inte som personuppgifter.

Programmatisk annonsering : Annonsering som sker via realtidsbudgivning i våra tillåtna annonsnätverk.

Mitt Di-konto

I alla våra prenumerationer ingår ett digitalt inlogg - med vilket du läser Di digitalt på di.se och i våra appar . Har du ett konto hos Di eller DN sedan tidigare behåller du dina inloggningsuppgifter. Glömt lösenordet? Inga problem - du beställer enkelt ett nytt här  genom att fylla i din mejladress.

Du aktiverar ditt konto enligt nedan.

1. Gå till aktiveringssidan

2. Fyll i ditt kundnummer

3. Ange mejladress

Vill du ha hjälp med att komma igång?

Du kan givetvis även kontakta kundservice för hjälp med att komma igång. 

Vi har öppet helgfria vardagar 8-16 och du når oss på nedan kontaktuppgifter:

08 - 573 651 00 

kundservice@di.se

Visas chattrutan nere i högra hörnet går det även bra att chatta med oss, så hjälper vi dig!


Du kan snabbt och enkelt återställa ditt lösenord.  

  1. Fyll i den mejladress du angav när du registrerade ditt konto
  2. Ett mejl skickas till angiven mejladress med en länk där du kan återställa ditt lösenord. Kika i skräppostmappen om du inte finner mejlet i inkorgen
  3. Klicka på länken för att skapa dig ett nytt lösenord. Vi rekommenderar att du väljer ett säkert lösenord du inte använder på andra sajter.

Hur skapar man ett säkert lösenord?

Använd minst åtta tecken, blanda stora och små bokstäver, siffror och specialtecken. Använd inte ord från en ordlista eller något som kan knytas till din person (husdjur, adress). Lösenord ska dessutom aldrig återanvändas mellan olika sajter.

För att byta mejladress - logga in på Mina Sidor och välj " Min prenumeration " i det övre menyfältet. Klicka på symbolen bredvid din mejladress för att ändra mejladressen du loggar in med på Di.se.

Har du inte längre tillgång till den mejladress du använde vid skapandet av ditt konto, eller önskar du göra korrigeringar i det namn som visas när du loggar in - vänligen kontakta kundservice, så hjälper vi dig!

Vi har öppet helgfria vardagar 8-16 och du når oss på nedan kontaktuppgifter:

08 - 573 651 00 

kundservice@di.se

  Dagens industri, Kundservice, 112 60 Stockholm

För snabbast svar rekommenderar vi dig att du kontaktar oss via telefon eller chatt.

Ditt digitala konto aktiverar du enkelt här genom att ange ditt kundnummer och mejladress du önskar logga in med. På ditt konto får du tillgång allt låst material, inklusive e-tidningen , flödet på Di.se och i våra appar.

Klicka här för att aktivera ditt konto.

Har du redan ett konto men glömt ditt lösenord kan du återställa det här . Fyll i den mejladress du angav när du registrerade ditt konto, så skickas en länk per mejl där du kan skapa ett nytt lösenord. 

Skulle det mot förmodan fortfarande inte fungera är du varmt välkommen att kontakta oss helgfria vardagar 8-16 på 08-573 651 00 eller via chatt på Mina Sidor . Det går även alldeles utmärkt att mejla oss på kundservice@di.se .

För att ändra din mejladress loggar du in på Di.se/kund och uppdaterar till den önskade mejladressen.

För att ändra användarnamn är du varmt välkommen att kontakta oss helgfria vardagar 8-16 på 08-573 651 00 eller via chatt på Mina Sidor . Det går även alldeles utmärkt att mejla oss på kundservice@di.se .

Du kan vara inloggad på max 5 olika enheter som exempelvis en dator, en mobil och en surfplatta. Tänk på att inlogget är personligt och inte får delas med andra eller på annat sätt användas för att sprida innehåll.

Som första svenska mediehus lanserade Di i juni 2018
realtidsdata från Nasdaq för alla aktier noterade i Stockholm, Köpenhamn och Helsingfors. Totalt handlar det om över 1 100 aktier vars kurser uppdateras direkt på Börssidorna    när ett avslut sker.

Tjänsten är exklusiv för Di:s prenumeranter som i inloggat läge kan ta del av sekundfärsk information om rörelserna på börsen, till skillnad från gängse 15 minuters kursfördröjning



Tips!  Följ även Marknadsnytt med de viktigaste marknadsdrivande nyheterna just nu. 

Vad tråkigt att höra! Du kan snabbt och enkelt få ett nytt lösenord genom att skriva in den mejladress du registrerade här .

Skulle det mot förmodan inte fungera är du varmt välkommen att kontakta oss helgfria vardagar 8-16 på 08-573 651 00 eller via chatt på Mina Sidor . Det går även alldeles utmärkt att mejla oss på kundservice@di.se .

På dator:

Internet Explorer:

Klicka på Verktyg i Verktygsfältet och välj Ta bort webbhistorik.

Bocka sedan i rutorna Temporära Internetfiler och webbplatsfiler och Cookies och webbplatsdata och klicka på knappen Ta bort.

Du kan också klicka på det lilla kugghjulet uppe i högra fältet.

Välj Internetalternativ, sedan Allmänt och under Webbhistorik så klickar du på knappen Ta bort.

Bocka sedan i rutorna Temporära Internetfiler och webbplatsfiler och Cookies och webbplatsdata och klicka på knappen Ta bort.


Google Chrome:

Klicka på de tre prickarna längst upp i högra hörnet.

Välj Historik och sedan Historik igen. Klicka på Rensa webbinformation och välj Genom tiderna i rullisten. Bocka i Cookies och andra webbplatsdata och Cachade bilder och filer. Klicka på Rensa data.


Firefox:

Klicka på Historik i Verktygsfältet och välj Rensa tidigare historik.

Välj tidsintervallet All historik, bocka i Kakor och Cache och klicka på Ta bort.

Du kan också klicka på de tre strecken uppe i högra fältet och välja Historik i rutan som kommer fram. Välj Rensa ut tidigare historik.

Välj tidsintervallet All historik, bocka i Kakor och Cache och klicka på Ta bort.


Edge:

Klicka på knappen med tre prickar i övre högra hörnet.

Gå in under Inställningar och under rubriken Radera webbdata så klickar du på Välj vad du vill radera.

Se till att rutorna är markerade framför Cookies och sparade webbplatsdata samt framför Cachelagrade data och filer. Klicka sedan på Radera.


Safari för Mac:

Välj Inställningar i menyn. Klicka på Integritet och Hantera webbplatsdata. Klicka på Ta bort alla.


På mobiler och plattor:

I Safari för iPhone och iPad:

Klicka på ikonen för Inställningar på hemskärmen, den ser ut som ett kugghjul.

Gå sedan in under Safari och Rensa historik och webbplatsdata.

Android:

Öppna webbläsaren, tryck på Mer. Gå in under Inställningar, Integritet och sedan Ta bort personliga data.

På di.se/e-tidningen, samt i vår app för e-tidningen, läser du tidningen 20 dagar tillbaka i tiden. Är du intresserad av ännu äldre tidningar är du välkommen att besöka vårt digitala arkiv där du hittar alla tryckta tidningar från 1976, fram tills idag.

Tips!  Som prenumerant läser du även de 20 senaste utgåvorna i vår app för e-tidningen.

Självklart! Har du laddat ner tidningen i appen går denna utmärkt att läsa i Offlineläge.

  1. Gå in i Google Play i din enhet.
  2. Sök på Dagens industri eller Di  längst upp i sökrutan. Du kan även klicka länkarna här:   Ladda ner Di-appen   och/eller Ladda ner Di e-tidning  
  3. Klicka på appen och välj därefter Installera
  1. Gå in i App Store i din enhet
  2. Sök på Dagens industri eller Di  längst ner till höger i sökrutan. Du kan även klicka länkarna här:   Ladda ner Di-appen   och/eller Ladda ner Di e-tidning  
  3. Tryck på Hämta  eller på  för att ladda ner appen.
  1. Öppna appen "Di e-tidning"
  2. Tryck på önskat datum och svep från höger till vänster för att bläddra blad.
  1. Tryck på den gröna ikonen ( ) längst ner till höger på den tidning du önskar ta bort nedladdningen för.
  2. Tyck "OK"

Självklart! För att läsa tidningen i Offlineläge på dator - ladda ner utgåvan på din enhet. Detta gör du genom att klicka på molnet med pilen i det övre högra hörnet när du öppnat e-tidningen .

  1. Gå in via startmenyn på Di.se och välj "Börssnack"
  2. Tyck på "Aktivera Börssnack"
  3. Välj användarnamn och tryck "OK"

Övrigt

Vi på kundservice har jobbat för att du så snabbt som möjligt ska få svar på dina frågor. Hittar du inte svar på vår FAQ-sida är du varmt välkommen att kontakta oss. 

Vi har öppet helgfria vardagar 8-16 och du når oss på nedan kontaktuppgifter:

08 - 573 651 00 

kundservice@di.se

  Dagens industri, Kundservice, 112 60 Stockholm

För snabbast svar rekommenderar vi dig att du kontaktar oss via telefon eller chatt.

Har du feedback?
Vi jobbar ständigt för att bli bättre och uppskattar all feedback som hjälper oss att utvecklas. Ta gärna kontakt med oss på kundservice om du har synpunkter eller förbättringsförslag.

Annonsering på vår sida kan ske på två olika sätt, antingen genom direkt annonsering eller via programmatisk annonsering.

Direkt annonsering

Vid direkt annonsering köper annonsörer annonsplats direkt av oss och vi placerar annonserna direkt på våra sidor. Våra annonsörer köper vanligtvis ett antal annonsvisningar riktade mot ett eller flera annonssegment.

Programmatisk annonsering 

Programmatisk annonsering är annonsering som sker i realtid. När du laddar vår sida sker en realtids-budgivning bland våra tillåtna annonsörer där det vinnande budets annonser visas. Vid budgivningen får annonsörer tillgång till ett pseudonymiserat ID och en kod för det annonssegment som du tillhör.
Den vinnande annonsören får visa sin annons för dig på vår sida. Annonsörer får möjlighet att säkerställa så att annonsen visas lagom ofta (frekvens) och även förhindra att de får betala för annonsvisningar som genererats av icke-mänskliga besökare (olika typer av botar eller försök till annonsbedrägeri).

Vad roligt att du önskar annonsera hos oss! Vänligen besök vår annonssida och fyll i kontaktformuläret, så återkommer vi till dig inom kort.

Du finner våra prenumerationsvillkor här .

Har du nyhetstips eller vill du komma i kontakt med redaktionen? 

Till dise @di.se s kickar du in nyhetstips, pressreleaser med mera. Du kan också ringa på 08-573 650 31.

Har du extra känsliga tips där du vill skydda kommunikationen med oss?

Dagens industri garanterar alla tipsare källskydd, en grundlagsskyddad rättighet enligt Tryckfrihetsförordningen. Använd då denna sida  där meddelanden skyddas av stark kryptering. 

Det går utmärkt att skicka över handlingar, bilder eller filmer via den krypterade tipstjänsten.